Translate

fredag 3 juni 2011

Agility träning

Nu på kvällen drog jag till bruksan med hundar och barn. Min tanke var att träna framåtdriv och självförtroende med Pluto och slalom med Bobbo. Kvällen var helt perfekt. Lagom varmt. Vi var helt ensamma. Hundarna var på hugget. Och träningen gick perfekt! Perfekt! Det går inte att beskriva det bättre. Det var som om jag kände i ryggraden vad jag skulle göra. Som om jag instinktivt visste vilket nästa drag skulle bli så att jag fick fram det där jag ville träna på. Vi var så samspelta. Först Pluto och jag. Han drev framåt. Fungerade superbra på boll som enda belöning. Han förstod vad jag ville och självförtroendet steg tio pinnhål. Även om han rev och sprang förbi ett hinder var han super taggad att göra om. Och jag visste när jag skulle sluta. Så att poletten trilalde ner, men innan det blev tråkigt. Bobbo var övertänd. Men som han tog slalomen! I 370km/h  alla tolv pinnar. Om och om igen. När jag slutade blev han nästan besviken. Han ville mer. Men 
samtidigt hade vi lyckats så bra så att fortsätta var helt uteslutet. Det är inte ofta jag får så här bra tränningstillfällen! Det är så sällan det känns så 100%;igt. Men shit så underbart det är. Kanske har jag fel, men det kändes som om Pluto såg på mej med nya ögon efteråt. Som om JAG hade stigit i aktning nr vi var klara. Vi var så samstämmiga hundarna och jag idag. Det är som att flyga på moln. Samma känsla jag hade med Bobbo nästan varje dag innan barnen kom. Jag är så glad!

Inga kommentarer: