Translate

måndag 13 juni 2011

Bäbisar





Vi har fått tillökning i familjen. 1 maj kom lilla Shantelle och för något dygn sedan kom Buster, Fettot och Bullen till världen. Egentligen är det inte i min familj nykomlingarna har kommit. Utan det är hos Petra och Marco, Marcelos brossa. Igår tog vi tillfället i akt och åkte runt och tittade på dyrgriparna. Lilla Shantelle var alldeles för nervös för att låta oss fånga in henne. Och med tre barn som höll på att bli nersprungna av alla hästar fick jag ta några hastiga bilder i farten. Shantelle är ett halvblod och mamma heter Candy. Rebecca hoppas på att det ska vara hennes blivande stjärna, Petra hoppas nog på att det ska bli hennes. Vi får väl se vem som vinner. Candy ska betäckas igen så yttligare en liten fölis ska förgylla familjen. Jag älskar ju skäck täckningar, och därute i hagen höll jag på att förgås av hästlängtan. Det gör ont i, så mycket skulle jag vilja ha en totto. Men brist på tid och pengar sätter käppar i hjulen.




Sedan for vi hem till köket ute på landet och fick se tre helt bedårande små rottisvalpar. Rut var en ängslig mamma som helst inte ville dela sina valpar med någon. Hon vill helst inte äta eller dricka och att gå ut och kissa och bajsa det är förfärligt. Hon är med andra ord helt galen i sina valpar. Det är två hanar och en tik. Det är tjejen som heter Fettot, för att hon är tre gånger så stor som grabbarna. Buster och Bullen var nåt jag hittade på nu, men nåt namn ska de väl ha? Tiken är tingad men är det nån som är sugen på en rottishane som ej kommer bli reg för runt 7000kr så hör av er på bloggen. Kullen är inte ute på annons än men om två månader ska de ju flytta. Helt bedårande är det med alla dessa djurbäbisar. Lite sugen blir man ju. Men här är kvoten fylld till breddningsgränsen. Nästa hund blir en tik! För nu är jag trött på tjafset mellan mina grabbar!

Inga kommentarer: