Translate

tisdag 14 juni 2011

Söka jobb - igen!

Nu är jag i farten igen. Jag söker jobb på löpande band. Det finns flera som jag skulle vara perfekt för. Det vet jag. Frågan är bara om de inser att jag skulle vara perfekt för de tjänsterna. Mest har det varit SO-tjänster. Mitt huvudämne, men i dag blev det även ett jobb som hund-och kattlärare. Känns lite spaceat. Men otroligt roligt! Kanske får jag lite användning av mina etologikurser trots allt! Jag både gillar och ogillar det här sökandet efter jobb. Visst är det kul att öppna nya dörrar, Se möjligheterna. Det är spännande. Men det är bara spännande om man vet att det kommer ordna sej. Om jag vet att det kommer resultera i ett bra jobb med fast lön en längre tid. Och med längre tid menar jag mer än en termin. Jag skulle vilja hitta roliga arbetskollegor som man kan ha roligt med och veta att här blir jag kvar. På riktigt. En lång stund. Jag älskar verkligen att undervisa. Jag älskar att möta eleverna och planera deras långsiktiga lärande.


Just nu funderar jag på att inte söka tjänsten som jag har just nu. Det är väl dags att göra det snart. Visserligen har de plussat på timmarna, men jag har inte behörighet för den ämneskombination de har hittat på. Och då är jag där igen att jag snart kommer bli utan jobb igen. Jag vill inte det. Jag vill vara kvar. Ha min plats, inte bara låna tid. Men jag kommer nog vara för feg för att låta bli. Har faktiskt inte råd att inte ha ett jobb när augusti nalkas.

2 kommentarer:

Linda, Inez, Drömma sa...

Ett "lånat" jobb är ju ändå ett jobb... Kör vidare på det och sök undertiden, du har väl 1-3 månaders upppsägning som alla andra?!
Hoppas du hittar ett ställe där du trivs!

Åza Diaz Mägi sa...

Jag har visstidsanställning så nu åker jag ut med rumpan först. Och så blir det sen med....
Kram!