Translate

lördag 28 maj 2011

Soffa

Jag har vaknat. Efter ännu en natt på soffan. Jag får sluta med det här. Det är som om nån bara släcker ljuset och sen sover jag. Utan att egentligen märka innan att jag är på väg. I morse vaknade jag av att det gjorde så sabla ont i ryggen. Mina två största barn låg på mej. Kunde knappt röra mej. Tog flera minutrar att trassla mej ut virrvarret av ben, hår, armar och huvuden. Marcelo borta. Jobbar. Stackars honom. Har fått sovit ensam i sängen väldigt mycket på sista tiden. Idag tog det mej nästan en kvart innan jag kunde lägga pusslet som gjorde att vi tre, barnen och jag hamnat i soffan med kläderna på. Vi såg på Star Wars. Jag somnade någon gång mitt i. Filmen är lång. Och vi kom hem sent från min bästa vän igår. Så då får vi skylla oss själva lite grann.... I dag står det träning på bruksa och middag/fest med Marcelos jobb på programmet. I morgon är det säsongsdebut för Bobbo. Den första tävlingen. Som jag längtar!

Inga kommentarer: