Translate

onsdag 18 maj 2011

Ont

Vaderna pulserar av smärta. Huvudet dunkar. Skuldrorna känns som om de blivit överkörda. Nacken ömmar. Fötterna värker kopiöst! Höftböjaren känns som det satt två knivar på vardera sida. Helt otroligt att man kan ha så ont och ändå inte dålig på riktigt. På riktigt menar jag som jag var i ryggen för en månad sedan. Fick brev från läkaren igår. Han har konsulterat flera läkare. De är säkra på, liksom naprapaten, att jag har/ hade ett litet diskbråk. Men det verkar ju som om den håller på att läka ut nu. Så jag får vara glad för det! I dag var jag på min första fotbollsträning sedan ryggen pajade. Det var jättekul. Men jag kände att 1½timme är lite för mycket för kroppen. Sedan sprang jag ju inte som de andra på planen. Vi är ju ändå ett gäng "äldre" som tränar. Två blev skadade. Lagets yngre förmåga på 15 år skadade skulderbladet så hon kanske får åka till sjukan. Och en annan tjej dunka ihop med en tjej och skadade knät. En tredje sträckte rumpan. Fotboll är allvarliga grejer. Men oj så kul det är! Jag är så glad att komma igång med sånna här grejor. Saker som jag trodde att jag aldrig mer skulle göra bara för att jag blivit för gammal och tung. Nu drömmer jag om att kunna träna lite judo nästa termin..... Men först ska kroppen återhämta sej lite mer. Bygga upp lite styrka och sluta värka. För just nu är det inte kul. Det gör ONT!

1 kommentar:

Neli sa...

Fotboll är ju livsfarligt!! haha ge mig ett knippe vilda hästar istället så lovar jag att jag blir mindre skadad! Nej skämt åsido det är kul att du hittat något som du tycker är kul, och framför allt att du hittat fler som är intresserade att spela med de förutsättningar man har när man börjar som vuxen! Det låter verkligen som ni har skoj och det är ju en av de viktigaste sakerna med motion, man ska ha kul när man gör det! Jag kan sträcka mig till att komma o hejja på dig om ni spelar match eller tränar men att spela själv är inget för mig! vart spelar ni? kanske kan göra en utflykt o ser er "in action"...
Kramelikram!!