Translate

söndag 22 maj 2011

Fixat lite


Jag har klippt gräsmattan. Jag har storhandlat. Vi har gemensamt stakat ut var sandlådan ska ligga. Plockat bajs plockat i ordning i huset är andra göromål jag sysslat med. En söndag. Sista dagen i veckan. Varmt. Skönt. Och grönt. Så sabla härligt. Barnen leker. Med vatten. Med färg, med stenar, spadar och grävskopor. Dockor, båtar och pistoler fyller deras fantasifulla världar. Tillsammans. Två och två, sen ensam en stund, sen ihop med sitt andra syskon. Inte alla tre. Men ingen är utanför. 


Hundarna morrar, skäller till då och då. Berättar för grannarna. Det är vår tomt. Att vi bor här. Inte störa. Nu ska maten trollas fram. sen en tur till sjön. Bara Bobbo. Pluto får stanna hemma. Bobbo och jag. Vi två. Vi kramades förut. På gräsmattan. Han sa att han har ont. Att han har lite tråkigt. Simning är bra. det belastar inte så mycket. Han behöver vara utan Pluto. Han och jag. Min son. Min grabb. Min kille. Några år till. Jag är rädd om honom. Önskar göra gott. Livet är himla skönt idag. Så här komemr sommaren vara för oss. Långa dagar att fylla med saker vi behöver göra och saker vi vill göra. Tillsammans utan stress. Jag uppskattar lugnet. Men jag kan också irritera mej på kaoset. Borde ha gjort så mycket den här helgen... men jag
 föredrar att göra så här. Och det är väl ok?

Inga kommentarer: