Translate

måndag 9 maj 2011

Dubbel kalas

N älskar att brottas. Här med bästisen Leo,
somär i samma storlek och har samma styrka!
Violetta med yngsta sonen Benjamin 3mån.



Vi firade båda mina barn igår. Stora N två gånger om. Men vi började med att bjuda alla mina vänner och deras barn på kak-kalas som Lilla N ville. Barn och vuxna kom på löpande band in i huset och jag slussade ut dem på den soliga altanen där fikat intågs med stor omsorg. Vi spelade brändboll och gömde godispåsar i vår kuperade terräng som barnen fick leta efter. 


En av glasstårtorna vi gjorde på morgonen
Alicia 6½ år har tappat
sina tänder
Eftersom inte så många av de tillresta barnen äter tårta så hade vi gjort glasstårta på morgonen. Det blev en lite, liten bit kvar när alla mätta i magen vände ansiktet mot solen och njöt av värmen. De yngre grabbarna åkte helst fyrhjuling och grannsonen stora A hoppade studsmatta med Lilla N. Presentöppningen var en stor höjdpunkt för bägge mina barn. Och Mittimellan N förkunnade efter varje paket som Lilla N öppnade att hon minsann också önskade sej en sån när hon fyllde sex år! Ja,,,,,hon är nyligen fyllda fyra. 




 

 Efter kalaset här hemma var det bara att sätta fart mot bowlinghallen där Stora N hade bjudit in sina dagiskompisar ihop med Nathalie. Där blev det golf, bowling, disco och mat. Ännu mer paket och nu svämmar rummet över av alla presenter. På söndag är sista laddningen paket som kommer in när vi firar Lilla N med familjen på hennes dag. Jag har överlevt det här året och snart är det dags igen. Om man stannar till och tänker, så är det  underbart att få fira sina barns födelsedagar tillsammans med dem. Det är inte alla som får. I all stress och alla göromål kan jag tänka att mina triss ungar aldrig skulle blivit födda. Jag tänker på David och John som lämnat sina familjer och deras mammor kommer aldrig mer få se sina söner blåsa ut ljusen på tårtan. Jag har det himla bra jag!

Inga kommentarer: