Translate

onsdag 25 maj 2011

Så här dagen efter


Lite träningsvärk har jag. Men det bästa av allt är att Bobbo slutade halta och markera redan igår. I dag är han pigg och fräsch i kroppen. Själv har jag lätt träningsvärk överallt och lite värre på vissa ställen. Men jag har utan tvekan två glada vovvisar här hemma- Det har varit vilodag för dem. Jag har jobbat klippt hela dagen. Så det har blivit en lugn dag på motionsfronten. Men i morgon ska de få följa med på judoavslutning så det blir nog bra. 


Ella och Molly två lydnadshundar med skiftande framgång
Jonna ringde förut och prisade sin ena hund och dissade sin andra. Ella har tagit sitt andra första pris ( efter 4 år!) i elitklass, så nu saknas ett innan hon blir champion! Molly däremot gick värre än vad som gick att beskriva. Vilket betyder att jag har en träningskompis på lördag! Jippe! Då blir det att träna lite kombinationer vi lärde oss från igår. Och Pluto ska få drillas lite i lydnad. Har sett ut en tävling lite senare i år som jag tänkte starta honom i.... HUGA! Fast innan dess ska han nog få debutera i freestyle. Åhh det finns så mycket kul att göra med hundarna! Tiden räcker inte till!


Men gladast är jag över att Bobbos kropp verkar okey.  Han är gladast när han får använda sin hjärna och sin kropp och då är träning och tävling den bästa formen för honom. 

Inga kommentarer: