Translate

söndag 15 maj 2011

Sista kalaset på tre månader



Vi överraskade den nya
3-åringen på sängen 
I dag firade vi minsta tösen på hennes tre års dag. Det gjorde vi med tårta, presenter, grillat och en cykeltur. Hon firade med att gråta, vägra öppna paket, vägra cykla på sin nya cykel och att kissa på sej. Treårs trots? Skulle inte tro det. Det är bara Lilla N i ett nötskal.


Coola kusinerna var med o firade
Raffa stämde upp i grattis sång
Nej riktigt så illa var det inte. Hon vägrade cykla för att hon tyckt det var jobbigt när alla tittade. Hon ville inte öppna paketen för att jag inte satt bredvid som stöd eftersom jag fotograferade. Hon tjöt när jag tvingade henne bromsa på cykeln när vi var på promenad. Vilket resulterade i att hon nästan körde omkull och blev rädd för nedförsbackar.(alltså farten, inte mitt gapande om "BROMSA") När hon bytte cykel med syrran kunde hon dock bromsa. Märkligt det där....  Kissade på sej gjorde hon när hon ramlade med cykeln en halvmeter innan hon skulle parkera. För några år sedan fasade jag för den här dagen. När mitt sista barn skulle fylla tre år och den minsta småbarnsperioden skulle vara över. Jag som älskat åldrarna från ett till tre år. Jag trodde jag skulle sörja, bli sugen på en ny liten bäbis, ha svårt att sova. I stället känner jag precis tvärtom. Så himla skönt! Nu är allt bärande och stånkande över. Nu kan jag hitta på saker där alla tre barnen OCH jag kan vara närvarande. Jag slipper foglossningar, amning, kånkandet på en bäsbis, blöjbyten och klumpiga vagnar. Nu är hon tre. Nu kan hon gå själv. Hon orkar längre sträckor och hon förstår att gå åt samma håll som resten av familjen. Jag är väldigt glad att hon äntligen fyllt tre. Nu har jag tre barn mellan tre och sex år. Jag är jätte glad för det! Och hur kul det än är att fira sina små är det rätt skönt att det här kalaset var det sista på tre månader. Mycket tårta har det blivit på sista tiden..... Nästa man på födelsedagslistan är Marcelo. Men innan det ska har vi nåt annat kul att fira lite senare i sommar. Men då skippar vi tårtan. Det finns ju så mycket annat man kan fira med. Och vi ska nog kunna hitta nåt spännande tills dess.

Inga kommentarer: