Translate

måndag 2 maj 2011

En terrorist mindre

Jag tror inte världen behöver alla dessa människor som vandrar på vår jord. Jag tror inte att alla har ett syfte. Män som Usama bin Laden klarar vi oss utan! Nu är han död. Och jag brottas med mina känslor för det. För  jag önskar inte någon annans död. Men eftersom ondskan finns, som i talibanen Ladin, så tror jag också på att hans död hjälper många. Kanske lever jag om tre månader bara för att han är borta. Planer ändras, terrordåd inställs. Eller så kan det bli tvärtom. Andra galningar tar vid. I bland undrar jag om inte vi i väst har så många psykopater och pedofiler bara för att vi tar dör på så många chanser att döda andra. En gång var vi som vissa arabstater. Allsmäktiga och troende på vår egna uppblåsta sanning. Nu är vi inte så. Vi slaktar inte indianer eller skjuter varandra under 30 år långa krig längre. Så vad händer då? Vi får en himla massa psykiskt sjuka som skjuter ner folk, som våldtar och torterar sina medmänniskor. Det växer upp pedofiler i vartannat kvarter. Det måste finnas nån sorts naturlag som får de här sjuka att växa, fast att det borde dö. Usama är död. Efter ett årtionde på flykt. Undangömd, hatisk och ständigt rädd mässade han Koranen och gav order om den ena vidrigheten efter den andra. Jag hoppas organisationen dör med honom. Så att fred och jämlikhet kan spridas i världen. Även om det innebär att fler psykiskt sjuka och fler pedofiler poppar upp. Men liksom spelet på tivoli där man bankar ner ekorrar eller bävrar, tror jag västvärlden kommer bankar ner de skithögarna också. Det liksom känns som om världen börjar få nog. Att vi behöver göra nåt åt saken. Bin Laden kanske inte hade behövt att dö. 80 år i fängelsehåla är också ett straff.

Inga kommentarer: