Translate

lördag 21 maj 2011

Mini semester bokad

  
Japp, nu var det bestämt. Vi drar på semester utanför Sveriges gränser i år. Inte långt. Vi har ju liksom inte massor av tusenlappar som väntar på att bli spenderade på sköna utomlandsresor. I bland kan jag tycka det är lite skämsigt. För typ ALLA tycks ju ha råd med att spendera vad en halvbil kostar för att åka till jordens allsköna semesterparadis. Vi har inte det. Vi klarar oss. Men inte har inte nog med pengar för att dra med hela familjen på charter eller till Spanien, Italien eller Turkiet. Jag önskar vi hade. Är faktiskt lite avis på de som kan. Samtidigt som jag försöker klappa mej själv på axeln och säga att jag är modig som törs stå för vår pobra ekonomi. I vissa, fåtal fall önskar jag faktiskt att jag fick åka istället för den som glatt berättar om sin kommande resa. Men bara ibland. Oftast önskar jag bara att jag OCKSÅ kunde. Men om sanningen ska fram så är jag glad för resan vi ska göra. Det är inte så långt. Men ett litet paradis för mej och Marcelo. Det har det alltid varit. Så vi återkommer då och då. Och i år reser vi igen till Danmark. Vi ska på en mini semester. Målet för vår resa blir en del äventyrsställen och förhoppningsvis är havet tillräckligt varmt när vi åker. För stranden är vårt andningshål. Och den sträcker sej mil efter mil. Där vill vi njuta om vädret tillåter. Vi drar i början av augusti. Jag vet att vädret börjar kallna då, men det är första veckan som Marcelo kan, om vi inte ska åka nu i juni, och det ville han inte. Vi hyr stuga på en camping med uppvärmt vattenland, så även om det blir lite tråkigt väder kan barnen roa sej i vatten och vi kan slappa. Så jag är faktiskt riktigt glad.

    

1 kommentar:

Linda sa...

Verkar vara ett jätte fint ställe som ni ska åka till!