Translate

lördag 14 april 2012

Ut i solen!

Barnen ville inte spendera mer tid i sin muntra, pigga mammas sällskap så de valde bort mej under dagen. Då fick jag massor av "egentid". Dvs mer tid att göra många måsten som jag ännu inte hunnit med. Men först så gick jag ner till sjön med min värkande, snörvlande lekamen och hjälpte gubbarna ( förlåt Pelle, du är inte gubbe än) att röja undan sly och vass. Vi planerade att slänga på mer sand på den lilla strandremsan som är kvar och att få upp några krattar på boden så att vi kan dra ett varv när vi ändå badar. Jag pustade och tog glatt varenda liten paus till att prata som jag kunde..... orken är inte på toppen med en infektion i kroppen, det ska gudarna veta. Senaste månaderna har det varit lite livat här ute i byn. Grävmaskinerna har mullrat och det har sprängts berg för fulla muggar. I sin framfart har en ny liten gångväg byggts. Gubbarna visade var den gick. Och jippiii vad glad jag blev. Den gör att jag nu inte behöver gå samma väg två gånger. Nu kommer jag runt hela vägen. Jag ska ta med kameran och fota så småningom, när jag orkar gå så långt. 



  Väl hemma blev det lite lunch innan storstädning av huset påbörjades. Den har fortfarande inte avslutats, men lite ommöblering blev det på kuppen. När jag väl varit lite duktig satte jag mej i solen och njöt. Jag blottade mina bleka ben och vände mitt glåmiga ansikte mot solen. I nästan en halvtimme snörvlade jag ensam på min altan ackompanjerad av hundarnas snarkanden. Som jag har längtat efter solen! 
Lite mellanmål med knäcke, te och fruktsallad fick mej att piggna till så att jag kunde köra lite torrgåning av freestyle numren.Jag har satt hela Plutos klass2 program och skrivit ner de. Den känns ok. Vi ska träna några gånger innan Marcelo får se. Bobbos nummer är mycket mer komplicerat. Där glömmer jag bort mej hela tiden. Bobbo själv får inte träna. Han är ordinerad vila av veterinär. Han visar ingen smärta, men drar upp ena bakbenet så fort han står. Han går på alla fyra, men nåt är konstigt så vila får han göra. Det enda vi testade var om han kunde apportera en hatt, och det kunde 
han. Det är avslutning på programmet. Sedan jämförde jag Bobbo och Plutos anteckningar. Listan på trick som Pluto ska göra är 1/3 av det Bobbo ska göra....... i samma program. Hur blev det så? Nåväl, vi får se om det blir någon start för Bobbo på torsdag. Framtill dess ska jag torrgå programmet många gånger varje dag, så att det sitter. Förhoppningsvis har jag kunnat köra igenom hela programmet med Bobbo innan vi debuterar....

Inga kommentarer: