Translate

onsdag 11 april 2012

Hund kul i kottebanan

Vi var på Kottebanan. Ungarna roade sej kungligt och jag passade på att även utmana hundarna. Det blev balansgång, trappträning, tunnlar och annat. Pluto hade vingligare ben än Bobbo. 
 Så han ramlade av lite hinder och hoppade av några när han inte vågade längre. Bobbo däremot var med på allt. Så olika det kan vara! Men jag tror hundarna hade lika roligt där ute i skogen som jag och ungarna. Det var ett mysigt skogsparti som jag aldrig varit i förut. Och i början var jag orolig att jag inte skulle hitta, men tillsammans med sonen så svängde vi av på rätt väg och kunde husera i den lilla skogsbanan. Pluto behöver utmanas mer. När Bobbo var liten höll vi alltid på att åka rutschkanor, klättra i lekställningar, balansera på stockar och så. Med Pluto har det inte blivit så mycket sånt. Visst en och annan klätterställning har han fått försökt forcera men inte på samma sätt som Bobbo. Så det blir fler turer hit, och nån gång ska även jag utmanas och träna svetten ur mej på banan!


Efter Kottebanan blev det lite agilityträning. Pluto är as kass på däcket och slalom, men en riktig fena på balanshinder! Han har även börjat bli lite mer handlingsintresserad. Det måste bli lite mer agility för honom. Annars kommer det gå urkasst i sommar! Han behöver framförallt bli mer hindersäker. Bobbo fick till sin stora lycka dra två repor över agilityplan innan vi åkte hem. Det märktes att han längtat, men nu är han stel och lite obalanserad i kroppen. Stackars Bobbo, huvudet vill mycket men kroppen är inte med alla gånger....

Inga kommentarer: