Translate

söndag 1 april 2012

Ogjord söndag

Det känns som jag har loppat hela dagen. Har liksom inte fått något vettigt gjort. Så tänkte jag iallafall när jag satte mej ner med mina kvälls knäckisar bredvid Marcelo i soffan. Men så tänkte jag efter. Det är nog inte sant. Jag har varit rätt duktig. Jag började dagen med en lång promenad på lite över 2 timmar med hundarna och min äldsta dotter som för första gången fick cykla på en stor cykel.Brossans. Hon var så duktig! 80meter hemifrån brakade hon i fullfart ner i diket bara..... Vi satt en lång stund där nere i diket och kramades medan hundarna lade sej bredvid oss. Vi hittade lite tussilago och pratade om hur roligt vi haft det. Solen sken och det var skönt ute. Ett par grannar gick förbi men vi fortsatte kramas. När vi kom hem strök jag pärlplattor. Nån användning ska man väl ha av ett strykjärn????? Jag lagade mellanmål, lunch, bakade bröd. tömde diskmaskinen tre gånger och fyllde den igen. Jag tvättade. Sen tog jag en tupplur och det var så himla skönt! Nu på kvällen har jag tränat hundarna, monterat ner dammsugaren, den sög dåligt, kastade en ner monterad dammsugare, skurade toaletten, torkade alla skåp och det mest förhatliga av allt förhatliga som jag hatar, avskyr, tycker illa om, ogärna gör och som får mej på mitt mest förhatliga humör - jag tog hand om tvätten. Så jag vet inte om det kan kallas för att ha gjort ingenting...... Nu ska jag ut och kolla oljan på bilen innan jag hoppar i sängen. I morgon ringer klockan 05.15 för en uppfriskande morgonpromenad..........öhhhhhh!

Inga kommentarer: