Translate

tisdag 17 april 2012

Jag blir så förbannad!

Att ha hundar med "farligt" utseende
kräver att man visar respekt mot omgivningen
Två stycken stora hundar som i flockmentalitet har flygit på ett gäng hästar och deras ryttare har skadat och nästan haft ihjäl en av ryttarna! FY FAAN! säger jag. Jag tillhör den sortens hundägare som har mina hundar lösa. Jag tillhör den sortens människor som ofta får instucken kommentarer att alla hundar borde vara kopplade. När människor som tappar kontrollen över sina hundar råkar även jag ut för spott och spe. Mina hundar har aldrig bitit någon. Mina hundar går fot bredvid mej när vi träffar andra människor. Ofta håller jag dem i halsbandet  när vi passerar för att andra ska känna sej mer trygga. En gång har Bobbo med hög svans skällande sprungit ut mot grannens hund när han var ute på tomten. Sedan fick han inte vara lös ute själv på 8månader. Efter det har det inte hänt. Jo hundarna skäller ibland när det kommer hundar, men de lämnar inte tomten. 

Vad jag förstår var det en sån jycke som
gick till attack
Att en hund skadar en annan människa är inte okey. Jag undrar verkligen vad som hände! Jag lider så oerhört med tjejen som blev attackerad. Jag är så grymt impad över den gamle mannen som räddade henne. Hundägaren, hoppas jag, tänker sej för innan han skaffar nästa hund. Det är inte bara hundrasen det hänger på. Kompisen blev attackerad av en labrador. Det handlar även om energin. Man ska inte ha en hund med massor av ennergi om man själv är en soffpotatis, eller bara aktiverar via promenader. Det räcker inte! Att se hundar som något som ska anpassa sej efterägarens liv funkar inte. Som ägare har vi ansvar att anpassa oss efter hundens liv också!

Inga kommentarer: