Translate

fredag 21 oktober 2011

Pluto tränar

Pluto lär sej vissa saker väldigt lätt. Andra saker funkar INTE. Stå har varit ett kommando som inte riktigt vill sej. Han har verkligen inte fattat. För en vecka sedan fick han följa med när ungarna tränade gymnastik. Han och jag tränade lite lydnad medan ungarna hoppade bock och svingade sej i lianer. Så beslutade jag mej för att göra ett försök med "stå" igen. Det tog lång, lång tid. Men till slut började han förstå vilken ställning jag efterfrågade. Roligast var dock att se honom jaga belöningen, bollen. Jag skrattade så jag tårarna rann. När jag fick fatt på kameran hade hans värsta energi tagit slut men en liten glimt på smidiga-Pluto får man ändå. Så här kan ett träningspass se ut för oss.




Kanske sätter inte det här skräck i alla våra konkurrenter. Men jag hoppas att han kan prestera bättre på tävlingsbanorna nästa år än vad han gjort i år, och då har han ändå fått diplompoäng och blivit uppflyttad till klass 2 i freestyle. Jag är stolt över min 1åring!

Inga kommentarer: