Translate

lördag 22 oktober 2011

Kamera och uppröjning

Min nya kamera har kommit. Jag är försiktigt upphetsad! Det är spännande, men samtidigt har jag inte kunnat prova den. För när jag kom hem igår kväll var det becksvart. Vi var hungriga, på gränsen till panikslagna. Jag var tvungen att packa. Tvätta. Städa undan det absolut värsta. Varför? Jo jag blir ju inte hemma i helgen. Marcelo håller ställningarna och han rör inte tvättmaskinen. Tvätten svämmar över i rummet så akuta nödåtgärder måste göras omedelbart. Just nu är det konstgjord andning som gäller. Huset är inte i uruselt skick, men ingen har liksom plockat undan ordentligt efter sej. Vilket betydde att det var lite disk, rätt mycket tidningar och reklam på bänkarna, en och annan strumpa både på golvet och på bordet(?). Pärlplattor låg ostrukna i köket och de ny inhandlade mössor, skor, vantar och överdragsbyxorna låg i en enda klump påsar på fotbollsspelet. Det kändes som A) jag har inget packa för jag har inga rena kläder. B) Om jag inte fixar undan kommer det vara kaos på söndag ( vill inte, vill inte) C) Ett av mina barn var på uruselt humör D) Framförallt ville jag umgås lite med mina barn innan jag åker.


Men det lilla jag testade såg bra ut. Det kändes bra. I dag ska jag prova den mycket och ofta. Tjejerna, mina äldsta och bästa vänner, ska resa iväg ner mot ett båthus och spendera tid tillsammans. Det kommer att finnas många fina motiv att fotografera. Ska försöka tvinga dem att modellera lite. Se om jag tappat känslan helt för den typen av bilder, eller om nåt uns finns kvar? Skönt ska det bli. Dels att komma hemifrån, jag behöver vila. Dels att få vara med mina sköna kompisar, och dels att få fotografera igen.


Nu ska jag in i duschen. Hörs i morgon!

Inga kommentarer: