Translate

måndag 31 oktober 2011

Höstlovet 2011



Höstlovet har gjort entré. Men precis som förra terminen så består mitt första lov på ny arbetsplats av massor av jobb. Tre dagar har jag gett mej själv att bli klar med allt jag behöver. Sen ska jag vara mamma åt mina barn och inte bara lärarinna. Nu har jag lämnat barnen på frita och dagis. Jag har kommit hem. Hundarna slipper vara ensamma och jag sitter vid datorn. Precis som jag gjort i så många år. Det känns så hemtamt. Känns så rätt. Trots att jag har häcken full så känner jag inte någon stress. Jag är hemma. I lugn och ro och kan ta mej ann uppgifterna i den takt jag behöver. Jag behöver den här tystnaden. Den är bra för min själ. Min by är bra för min själ. Under veckan ska 
jag inte träna någonting. Helgen blir lite hektisk med aktiviteter och flera kalas. Men jag ska bara skjutsa. Sen ska jag fika och njuta av mina bästa vänner. Ta en promenad eller två. Så veckan som är nu ska jag bara njuta av att få undan allt jag behöver. Rensa högarna, komma ikapp, lyssna på tystnaden och andas in naturen. Mmmmmm.......

Inga kommentarer: