Translate

lördag 8 oktober 2011

Grattis Ella!

I dag fyller fina, fina Ella 9år. Ella som är en av de mysigaste bordercolliesen jag träffat. Ella med sitt blåa och sitt bruna öga. Ella som alltid haft massor av fart, ork och energi i kroppen. I dag blir hon 9år. I dag är hon märkt av sjukdom. Hon är fortfarande glad, men också arg när smärtan tar överhanden. Hon går på dagliga mediciner men tycker fortfarande att livet är roligt att leva. I går lekte hon med mina barn, åt upp godiset på vardagsrumsbordet, låg på mitt hårda köksgolv och såg ut som den busiga lilla valp jag en gång mötte ute på vägen på väg hem från stallet. Då träffades Bobbo och Ella för första gången. Hon var söt som en pralin, och Bobbo var två månader yngre än en av de gulligaste valpar jag sett. Att de flera år senare skulle bli vänner kunde vi inte veta då. Men det blev de. Och tillsammans har vi tränat, vandrat och busat ihop. Om två månader fyller Bobbo 9år. Och i dag är Ellas dag. Jag är säker på att hon får nåt smaskigt ben att mumsa på, och en lagom lång promenad. Grattis Ell!

Inga kommentarer: