Translate

tisdag 18 oktober 2011

Tradera 5

Canon objektiv EF 75-300mm 1:4-5.6 Ver.2 Nyskick!!I dag vann jag en auktion igen på Tradera! Jag kommer bli utfattig på kuppen! I dag budade jag på ett objektiv till kameran som nu ska vara på väg. Så då har jag de två grund objektiv som jag vill ha. Då känns det som om jag kan börja fota igen på riktigt. Min Pentax jag hade var lite liten. På många sätt. Den tog lite för mörka bilder, var svag i dåligt ljus och jag hade bara ett objektiv till den. Ville liksom aldrig lägga pengar på den. Jag är en Canon tjej, och jag ska nog hålla mej till det märket. Jag älskar min Sessan- min analoga Canon som kamperat ihop med mej genom tidningsartiklar, fotoutställningar, vardagen och genom kurser. Skillnaden mellan en digitalbild och en analog är enorm. Till analoga kamerans fördel. Priset mellan bilderna är också  enorm, till digitalkamerans fördel.



Jag längtar efter att få hem mina två paket. Jag har köpt en kamera som ligger strax under 10 000 kronor och ett objektiv som brukar ligga runt 2 500 kr ( letar man väl kan man säkert hitta billigare) för under 5 000. Det känns ganska bra faktiskt! Jag hoppas kameran hinner komma innan helgens resa. Så att jag kan pröva den i vacker miljö. Oh det finns så mycket fina objekt jag vill fota denna helg. Så kom, kom, kom!

Nu får vi bara hoppas att Marcelos dåliga omen om att jag kommer bli lurad inte slår in......

Inga kommentarer: