Translate

onsdag 3 augusti 2011

Sök träning


I dag tränade vi lite sök i skogen när vi var på promenad. Eftersom jag har min nya lilla kamera måste jag ju testa den. Så jag skickade hundarna och filmade samtidigt..... inte direkt enkelt..... Bobbo är svår att filma sök på. Det tar en halv sekund så är han borta i skogen, och sen kommer han lika snabbt tillbaka med en markering i munnen. Pluto däremot var lite roligare. Han är ju total nybörjare så hans sökslag är inte så svåra. Och då är det lite roligare att se på. Men att klippa ihop klippen var inte det enklaste. Datorn lade av 18 gånger!!!!! Sju gånger fick jag starta om den. De övriga gångerna var det programmet som fick stängas ner. Och det var bara att börja om från början. Om jag var arg? Jag slog tangentbordet, och sånt brukar jag inte ägna mej åt. Men vi hade kul i skogen. Och Pluto hittade figuranten varje gång. Här får ni se mitt hopklipp..... ha tålamod för när jag väl fått ihop  snuttarna sparade jag snabbt innan datorn lade av igen..... 


Inga kommentarer: