Translate

fredag 19 augusti 2011

Jakten på Pyrit!

Jag vaknade i tältet i morse och ganska snart började telefonen ringa. Min älskade Pyrit har blivit lokal kändis och var med i tidningen! Han har alltså, på nåt sätt lyckats ta sej hela vägen till Söderköping. Inte en omöjlig resa eftersom vårt vatten mynnar åt det hållet, men ändå! Så när jag kom hem och himlen började släppa sin vattenmassor över oss så letade jag och Bobbo efter Pyrit inne i centrala Söderköping. Jag misstänkte att vi inte skulle hitta honom eftersom vädret var dåligt. Troligtvis gömmer han sej, eller så har strömmarna fört bort honom ännu längre. 
Bobbo söker. Pluto undrar vad som
är så intressant!
Jag får leta vidare en dag med bättre väder, då han troligtvis kommer fram och solar. Men nu vet jag att han har det bra, än så länge. Och det känns skönt i hjärtat. Men såklart hoppas jag kunna fånga in honom innan hösten, så att han får en varm vinter i akvariumet.

Inga kommentarer: