Translate

fredag 19 augusti 2011

Kick-off



Jag njuter i kanoten med trevlig sällskap.
Jag har varit på en super-mega-skoj kick-off med jobbet. Vi har paddlat och paddlat tills hela överkroppen har blivit som en seg biff. Vi slog läger på en liten udde, drack vin, cider och de andra drack även öl. Vi sjöng vid läger elden, skrattade så magmusklerna började värka, badade tillsammans och sov i hop i ett stort armé tält. Jag har sett flera av mina chefer och kollegor mer eller mindre nakna, kissat sida vid sida med några arbetskamrater och snarkat i kapp med de andra. Även om de hävdar att jag snarkade mest, (skulle jag????) I dag var jag riktig mör  kroppen. Men vi hann precis komma fram till slut stoppet innan himlen öppnade sej och regnet vräkte ner. Nu kan jag namnet på alla i personalgruppen, och jag vet också att alla är väldigt mycket mer vältränade än vad jag är.

Vi paddlade på både i flod och på öppet vatten.




Kan livet vara skönare?
Solnedgången var underbar.
När jag satt där i mörkret, omgiven av ett gäng underbara 
Tältet vi sov i.
människor, som jag faktiskt inte känner, och tittade in i elden medan jag lyssnade på Gusten som spelade och sjöng så underbart så kände jag att det är ju just sånt här man drömmer om att få uppleva. I kanoten var jag överlycklig för att höra vattnet skvalpa, gitarren spela, skratten eka och att få njuta av naturen tillsammans med människor som hade vett att uppskatta den storslagna upplevelsen vi var med om. Jag var riktigt, riktigt i glad där ute på udden. Även om kroppen kändes kall och mör efter att få sovit på marken i en för kall sovsäck under natten. Perfekt början på min nya arbetsplats!



Skönsång vid brasan.

Inga kommentarer: