Translate

torsdag 4 augusti 2011

Agility med Bobbo

Min faster och kusin.
I dag tävlade vi två lopp. Jag och min älskade Bobbo. Min kära kusin Annelie och min faster kom ner och tittade. Det kändes så stort. Jag vet inte varför det var så stort idag. Annelie har ju varit med flera gånger. Skillnaden var kanske att de kom frivilligt efter jobbet. Att de tyckte jag var viktig nog att tittas på. Jag kände mej viktig. Och det var en underbar känsla. Nästan så jag blev lite tårögd faktiskt. I vilket fall som helst uppskattade jag timmarna de lade ner på mej och min hund jätte mycket.

 Bobbo var jätte duktig. Han gjorde precis det man kan förvänta sej av honom. Nu hänger det på mej. Banta 40 kg, gå smidighetsträning och få bort hälsporrna så kanske jag också rör mej lite bättre och blir snabbare. För det behövs om jag ska hålla Bobbo och Plutos tempo. Att bli filmad var jätte nyttigt. Varför spretar jag så dant med fingrarna? Och jag behöver bli snabbare i bytena. Men om ni blundar för min tjocka mage och otympliga springstil så kan ni njuta av en underbar Bobbo som presterar fantastiskt. Hade vi varit lite snabbare hade vi vunnit. 
Placeringen står längst till höger.
Tiden blev 37.53. Det är vi!
Nu fick vi två hedrande tredje platser med noll fel. Ingen disk. Och jag är jublande lycklig!



Jag kunde inte lägga upp filmerna nu. Men kan jag det i morgon uppgraderar jag inlägget då. Tack snälla Annelie för att du filmade och fotade.









Inga kommentarer: