Translate

tisdag 23 augusti 2011

Trött kropp

Jag chockar kroppen med att jobba mycket, åka på aktiviteter och sova för lite. Underbara Marcelo tog ut hundarna på promenad när han vaknade i förmiddags, vilket betydde att jag inte behövde ha alltför dåligt samvete när jag ägnade tiden till att träna hundarna inför lördagen istället. Jag är faktiskt väldigt trött de här dagarna. Men vet också att så fort jag kommer in i lunken kommer energin att komma tillbaka. Men det är jobbigt att börja på nytt jobb och inte veta ditten eller datten. Så mycket energi går åt att bara försöka hänga med. Vad jag nu vill få till är lite mer skogspromenader och egen träning. Nästa vecka börjar fotbollen. Jag ska försöka träna varje måndag antingen på judoklubben eller nere i stora byn. Sedan har jag passet på fredagar på jobbet. Så då är jag uppe i tre gånger i veckan. det ska jag försöka komplettera med lite styrketräning och några aerobicpass. Ska bara försöka hitta luckorna när det passar. Jag vill ligga på fyra pass i veckan, gärna fem. Sedan drar jag igång med nybörjar agilitykurs nu i september. Jag bad om att få slippa vara själv, men det tycks bli jag själv som får ro i land kursen med ett tiotal deltagare. Nåväl, med träning kommer kanske en muskelökning, kanske en viktminskning och då får jag ju mer energi. För det är inte lätt att dra omkring på alla extra kilon hela tiden. Och att inte förglömma; jag tycker ju sånt här är kul!

Inga kommentarer: