Translate

måndag 22 augusti 2011

Måndags bestyr

I dag har jag varit på mitt nya jobb, fått min arbetsplats och mina närmsta kollegor. Låter det konstigt? Det är det inte. Skolan har haft lite problem att hitta rätt folk till rätt ämne, och istället för arbetslag jobbar skolan med att ha fyra handledare i varje årskull. Dessa handledare hjälps åt med  två stycken klasser, och så sitter de tillsammans i en liten "kontorsö". Alltså har jag fått mina klasser, mina handledar kollegor och då min nya arbetsplats. Dagen har gått åt till att planera upp veckan, hjälpa den nya franska fröken (vilket är samma som simläraren vi har till barnen på sommaren), bestämma vilka klassrum jag ska ha lektionerna i och fördelat arbetet i handledar gruppen. Sedan blev det raskt att hämta tjejerna, hämta Stora N på frita en mil längre bort. Hem, ut med hundarna, kolla efter present till Marcelo, äta lite. Tillsist for vi till Maxi handlade presenter och storhandlade mat. Nu har jag nyss kommit hem, serverat kvällsmat och försöker få barnen i säng. Huvudet är helt slut. risken är att jag somnar i soffan innan barnen somnat i sina sängar. Jag är trött i kroppen och det enda jag säger till barnen är; -jag är för trött, jag orkar inte.Egentligen borde jag gå ut och träna hundarna nu, men jag pallar verkligen inte. I morgon får de ett träningspass medan två av barnen spelar fotboll, det får räcka. Nu vill jag bara sträcka ut kroppen, zappa bland kanalerna och känna hur varje muskel får slappna av.

Inga kommentarer: