Translate

lördag 13 augusti 2011

Lukten av mitt hem

Jag bad att få nyckeln. Ville kliva in först. Det är det bästa jag vet. Att öppna dörren till vårt hem när vi varit borta under ett längre tag. Jag öppnade dörren. Så slog den emot mej. Lukten av mitt hem. Färskt trä. Oss. Våra saker. Det luktar fortfarande nytt i vårt hus. Jag blev glad. Var faktiskt orolig för att det skulle stinka gammal hund. Allt var på plats. Precis som när vi stack kvart i fyra i måndags morse. Hela familjen drog i väg på semester. Våra rumpor har nött min Fords säten under många timmar. Vi har lämnat landets gränser, åkt båt, klappat kaniner, ätit glass, badat i havet, lekt, ätit på restauranger, träffat familjen, grillat, åkt dumper och umgåtts 24 timmar om dygnet med varandra. Familjesemester med andra ord. Kommer mer om det senare. Nu ska jag hämta hem Bobbo. Pluto är redan på plats. Ungarna är lyckliga framför TV;n. Äntligen får det titta på film, ja förutom Lilla N som pärlar, vilket hon velat de sista fem dagarna!

Inga kommentarer: