Translate

måndag 15 augusti 2011

Nya jobbet



Entre med röd matta soffor o biljard
Korridor i skolan.
Japp, i dag var det dags för att gå till jobbet. Det nya jobbet. Mitt nya jobb! Många unga människor var det. Många vältränade människor var det. Och så jag. Det var med blandade känslor jag gick hem. Kritiken var rätt hård mot skolan från vissa håll, och andra skakade av sej det och sa att jag inte skulle lyssna. Mitt egna intryck är att det är väldigt många "pigga och glada" som arbetar på skolan. Med andra ord ligger jag lite i lä jämfört med rätt många. Fast jag har blivit anställd. De gillade vem jag är och jag har inget att bevisa. Nu ska jag göra ett bra jobb. Har redan många idéer och tankar och jag tror på den här skolan. Tror på deras filosofi. För att inte tala om att det är en fröjd att gå in på skolan! Miljön är jätte fin. Människorna jag träffade var supervänliga och cheferna verkar bra. Så jag tror det blir toppen! Men jag längtar redan till den veckan när lektionerna börjar. Känner mej ivrig att sätta igång. Göra det jag trivs med. Undervisa!
Ena delen av matsalen.



Som bonus bjöd skolan på matchen mellan IFK och AIK. En trevlig tillställning som slutade med förlust för IFK. Men jag hade trevligt och det var kul att gå på fotboll igen!

Inga kommentarer: