Translate

måndag 29 augusti 2011

Bilen


I dag var det dags att ombesikta bilen. Så förutom att jobba, hämta tjejerna så skulle jag hinna ner till besiktningen, hämta Stora N, laga mat och åka till bruksan innan klockan var halv sju. Men jag hann! Fast jag blev inte alltför glad när jag kom till besiktningen och inchecknings datorn meddelade att de inte kunde ta emot mej idag. Marcelo tillbringade större delen av gårdagen till att mecka med bilden så att den skulle vara klar idag. Och då firade vi hans födelsedag med hans familj på söndagen. 
Äpplekaka på altanen. MUMS
Men mellan maten och fikat (jag bakade äpplekaka för första gången!) så sprang han till garaget och filade med med mina spindelleder, lampor mm. I regnet stod jag och undrade vad jag skulle göra nu, när besiktningen vägrade ta emot mej. Och jag beslutade mej för att gå in. Och det gjorde jag. Inte behövde jag vifta med mina ögonfransar speciellt mycket innan de gick med på att ta emot mej på en gång. Och bilen gick igenom. Jag tackade hundra gånger, för jag vet att ett av felen inte blivit åtgärdat eftersom delarna inte kommit. Nu rullar min vit/rostiga pärla igen. Ett år till innan det är dags för den nya besiktningen.

Inga kommentarer: