Translate

torsdag 24 februari 2011

Wii

Vi fick ett wii spel i julklapp. Och min alldeles egna hunk lyssnade på mamma MU när jag önskade mej ett Wii Fitness och balansbräda. Så nu har jag haft spelet och brädan undanstoppat sen julafton, alltså i två månader. Men idag plockade jag fram den. Jag vet inte vad jag hade förväntat mej, men det var inte riktigt som jag tänkt mej.


Först var vi tvungna att registrera oss. Min Mii (gubben i spelet)  har hästsvansar, som jag, är blond och lite rultig. När spelet mätt mej, tagit vikt och räknat ut BMI förvandlades min Mii till en bamse tjockis. Hon blev fet. Stora N bara skrek: -Men mamma vad tjock hon blev. Så där kan hon ju inte se ut! Vad svara man på det? Jo mamma är så fet! När det var dags för nästa person att registrera sej kom det upp en ruta, liksom som i förbigående: med dina mått borde du väga 57 kg. Jag började asgarva. Men nu är jag igång i allfall. Tråkigt nog tränade jag rätt länge innan jag insåg att min träning inte registrerades eftersom det var Stora N;s träningsschema vi var inne på. Så efter att barnen lagt sej fick jag träna en halvtimme till. Vi får väl se hur ofta jag rör på kroppen i rocka rockringar, cykla runt ön eller står i yogaposen trädet. En sak är säker. Jag som aldrig direkt gillat att spela spel har hittat ett som passar mina intressen. Träna, röra på kroppen och tävla mot andra samtidigt. Jag var himla nöjd när jag spöade Marcelo i baseball igår. Han var lika nöjd att han slog mej i tennis. Om ett halvår får vi se om fitness spelet gett nåt resultat. Om inte annat kanske jag kan vinna över sambon i snowboardåkning hemma i vardagsrummet. I den riktiga backen är det han som är kung i familjen.







Bilden är tagen från en sida jag hittade på google från Wii.

2 kommentarer:

Tessan Eklund sa...

Vi har också ett Wii o d är himla bra till träning o aktivera barnen utan att d tänker på d :-P

Vi har precis införskaffat zumba o då händer d grejer kan ja lova. Magen stramades åt direkt, inte mycket men precis lagom för att man inte skulle tappa motivationen. Spelet rekommenderas varmt :-)

D finns massa fler rena träningsspel till Wii, så man slipper trötta och hitta sin favorit :-)

Heja Åsa :-)

Åza Diaz Mägi sa...

Min kompis skulle skaffa zumba så jag tänkte prova hennes. Men trots att fitness inte är så hårt som jag tänkte har jag rejäl träningsvärk i speciellt armarna. Ahh det är så skönt! Jag är så glad!