Translate

tisdag 22 februari 2011

Filmen bättre än piller

Jag somnade till Tingeling idag. Barnen försökte väcka mej tre gånger. 
-Men mamma det var ju du som ville se den här filmen.....
Hmmm så kanske det var. Men mina ögonlock ville inte vara öppna. De ville bara vila lite. I det längsta förnekade jag att jag sov. Det är andra gången jag somnar till den filmen. Är den ett sömnpiller? Jag vet när min far var yngre och nattmaran red honom. Ja, eller, han är som jag kan inte somna, då slog han alltid på samma film. Bagdad Café. Han har börjat se den över 300 gånger. Och det är inget skämt. Men han har aldrig avslutat filmen. Ungefär på samma ställe somnade han, varje gång. Än idag har han inte sett slutet på filmen. På den tiden var det VHS som gällde och själva bandet på filmen gick tills slut av. Kanske är Tingeling min Bagdad Café? Eller så kanske jag bara använde samma strategi båda gångerna filmen sattes på. Jag var trött, barnen mammiga och vill kramas. Tillsammans lägger vi oss i soffan och myser. Jag somnar och de roar sej med en film en stund. Snacka om att ha TV;n som barnvakt..... Kan man åka dit för att man att man negligerar sina barn och låter dumburken sköta föräldraskapet en stund


?

1 kommentar:

Lillan sa...

Ibland är det omöjligt att hålla sig vaken till en film. Att det sedan är samma hela tiden kan ju vara något invant som gjort att kroppen förknippar den filmen med sömn. Men det är ju bra att veta att måste du sova så ta till filmen:)