Translate

söndag 6 februari 2011

Efter festen

Sminket är avtvättad. Jag tog en smörgås. Och ett glas mjölk. Som jag har längtat efter detta glas mjölk hela kvällen. Söt cider i all ära, men kall mjölk, det är mumma det! Jag kunde klappa hundarna när jag kom hem strax innan två i natt. Jag blev inte totalt nerhårad. Tidigare idag borstade jag dem rejält. Hela hallen var fylld med hår. Det var löjligt mycket. Från båda hundarna. En hel kull med valpar. Man kund tro det i allafall när tussarna låg överallt. Festen var kul, trots mitt dåliga humör. Vi spelade ett spel på slutet. Jag fick höra saker som fick mej att rodna. En historia innehöll one night stand, bajskorvar i toalett som svämma över och en hand som rensar avlopp. Uhhh, så pinsam. God mat. Fetaost, gamla vänner, nya bekantskaper. Musik och nostalgi. Kvällen hade allt. Men nu är jag hemma igen. Där jag ska vara. Där jag trivs bäst. Hos mina fantastiska barn. Mina älskade ungar som jag uppskattar överallt annat. Det är här jag hör hemma. I mitt hus, med mina barn och hundar. I min mammaroll. Inte bara, men mest. I morgon är det kalas. Jag är trött. Ska gå och sova nu. Nya dagen har redan börjat och idag ska vi på kalas. I dag kommer Marcelo hem. Jag längtar. Hoppas nåt av barnen kommer in till mej i natt. Kanske jag kan ta med en av dem in redan nu?

Inga kommentarer: