Translate

onsdag 9 februari 2011

Tidig morgon

Jag orkar inte göra iordning barnen. Jag är trött. Vill ligga hemma en hel dag och bara sova. Välkommen till verkligheten var det en som sa häromdagen. Hmm undrar jag. Har inte jag levt i verkligheten de senaste sex åren? Att jobba deltid plugga 75% och ha tre barn, hus och fritidsaktiviteter.......är det välkommen till verkligheten? Hur många har ett sånt späckat schema, och sen får höra att att välkommen till verkligheten? Är det bara för att jag pluggat innan? För att jag jobbade hemifrån 125% och borta 25%. Nu  ligger kvoten borta högre och det skulle vara en verklighet?


Jag förstår egentligen vad de menar. Livet förändras när man inte längre styr över sin hemmatid. Men arbetet är det samma. Det måste göras. Oavsett vad. Och jag tycker jag har rätt att pipa och gnälla precis som alla andra när jag är trött. Eller ska jag bara var tyst och tacksam? Det har aldrig legat i min natur.... Tacksam är jag, men också trött idag. Och ont i vristen efter gårdagens fotboll. Men nu är det dags. Jag 10 min på mej att få i ordning tre barn. Ska vi slå vad att jag kommer bli lite sen.....

Inga kommentarer: