Translate

lördag 12 februari 2011

Bröd och sömn


Igår, fredag kom jag hem till ett hus i fullständigt kaos. Och jag var så sabla trött! Mitt bröd var slut och maten var tvungen att göras. Och trots min totala, fullständiga energikollaps lyckades jag steka fisk, koka potatis, ta hand om all disk och baka bröd. Efter maten somnade jag sittandes. Men i dag är jag jätteglad att jag tog beslutet att faktiskt baka. För nu har jag gott bröd med solroskärnor som väntar på mej till frukost. MUMS! Jag råkade somna i soffan mitt under baket. Sittande på divandelen med huvudet hängandes som en trasdocka. Så vaknade jag till med ett ryck, fick panik och tänkte att nu bränner jag brödet! Så jag kastar mej ur soffan och börjar hasta mot köket. Hela kroppen skriker i protest. Det gör ONT ONT ONT. Mina hälar kändes som tusen knivar, vristen skar som den var av, höfterna gneds i ljudlig protest. Men paniken var lika stor, så jag kortade stegen till myrsteg, gick på tårna, lyfte upp axlarna i ett fåfängt försök att lätta vikten från de nedre regionerna. Händerna var totalt bort domnade så dem skakade jag på för att få liv i. Så hör jag världens asgarv från soffan. Marcelo skakar på huvudet åt min säregna stil. Jag måste sett rätt rolig ut. När jag kom ut i köket hade jag inte stoppat in plåten i ugnen än, så brödet var räddat. Sen satt Marcelo i soffan omgiven med sina tre sovande barn runt sej, ett brett leende och jag tillsammans och såg avsnitt efter avsnitt på Sons of anarchy tills jag somnade igen.


 Klockan två lade vi oss i sängen. Två timmar senare åkte Marcelo till jobbet och jag snarkade vidare. Nu ska jag göra frukost med mitt nybakade, fast frysta bröd och njuta av vår strålande vinterdag.

Inga kommentarer: