Translate

torsdag 3 februari 2011

Till doktorn eller inte...

När ska man som förälder åka till läkaren? J


Jag hatar att åka till doktorn för att få ett litet nedlåtande, det är inget vi kan göra. Det är som om de säger att jag upptagit deras tid. Jag har stått i vägen för dem att hjälpa människor som är sjuka på riktigt.


I dag ringde de från förskolan och meddelade att Lilla N inte ville stödja på foten. Hon var svullen men inte ledsen. Jag satte igång mina elever och åkte för att hämta upp henne. Foten är svullen. Stortån gör jätte ont och är stor. Hon stödjer inte på foten, utan går liksom på utsidan av den. Foten går inte i stöveln.


Jag valde att inte åka till doktorn. Istället åkte jag och storhandlade. Med Lilla N i vagnen. 


Nu på kvällen går hon mer. Men har ont. Lite smått blå. Men är glad och pigg. Skulle jag ha åkt. Eller var det rätt att avvakta? Ibland är inte svaren självklara.... Jag tvekar lite fortfarande.

Inga kommentarer: