Translate

fredag 25 februari 2011

Morgonpromenad

Det är så skönt att börja dagen med en lång morgonpromenad med hundarna. I dag gick jag inne i stan igen. Det blev ordentlig miljöträning för Pluto. Det kom så mycket hundar som var lösa, kopplade, aggressiva, busiga. Och det kom människor som ville prata, men där han inte fick hälsa. Och det var så många bajskorvar att lukta på och många kissfläckar att undersöka. Det är inte lätt för en ivrig liten unghund att behärska all denna lust och glädje han har i sin kropp. Men jag är stolt över min lilla kille. 


Bobbo är som vanligt tryggheten själv. Han struntar fullkomligt i andra hundar och människor. Men jag är så tacksam över att han fortfarande har lusten och arbetsglädjen kvar. Han är nyfiken på livet och det syns inga spår av att han börjar bli lite, lite äldre. Han är bara 8 så han är i sina bästa år än. Men kompisarna runt omkring oss i samma ålder börjar trackla av. Börjar få skador, börjar tröttna lite. Bobbo han är som en racermaskin fortfarande. Han är en fantastisk förebild till Pluto. Gud vad jag älskar mina vovvar!


Inga kommentarer: