Translate

lördag 12 februari 2011

Vinter- IGEN

Med risk att orsaka lynschstämning; så himla skönt att vintern är här igen! Tio minus grader, strålande sol, gnistrande snö, det är som gjort för pulkaåkning. Jag har varit så deppig när slask och is har förstört det som var en sån lovande vinter. Och även om et liten gnutta hopp i bröstet tänkte att nu är altan frilagd från snö för resten av säsongen och vren kommer vara tidig i år så vet jag ju, jag VET att februari är årets sista vintermånad. Allt smält före mars blir is och slask. Vintern kommer tillbaka. Det roliga (eller sorgliga) är att det tycks som alla bilförare glömt att det är vinter. Till och från jobbet har det varit flera avåkningar och kollegor har ojat sej över att behöva hämta barnbarn i detta " förskräckliga väder". Det är vinter. Inget konstigt med det. Det enda tråkiga är att nu när jag äntligen fått tillbaka min bil så frös låset fast i går på judon. Annelie öppnade bakluckan och fällde  baksätet medan jag ringde Marcelo. Stora N fick krypa in och försöka öppna dörrarna. Det gick inte. Dörrarna var och förblev låsta. Till slut fick han upp dörrarna där bak och vi fick klättra in den vägen. När vi kom hem kunde Stora N öppna dörren på sin sida, men mitt lås i förardörren är total trasig. Så jag får klättra in och ut genom bilen. KUL!!!! Men förutom det så älskar jag den här typen av vinter. Låt det vara så här i tre veckor till. Sen hällregn och snabb snösmältning i fyra dagar och sen vår. Så blir jag nöjd och glad. Men nu lite frukost.

Inga kommentarer: