Translate

lördag 5 februari 2011

En dålig dag

Jag är så ofantligt trött idag. Jag har ingen lust, ingen ork ingen energi. Jag vill inte. Jag vill inte. Jag orkar inte.


Jag tvingade ut mej själv på en timmes promenad med hundarna i sällskap med Lilla N. Jag hoppas den promenaden räcker för dem idag. Jag orkar inte motionera dem mer. Jag orkar inte. Har ingen lust. Men jag har dåligt samvete.


Mitt hem är i behov av STÄDNING, med stora bokstäver. Jag ORKAR inte, med lika stora bokstäver. Jag orkar inte. Verkligen inte. Jag vill inte, har ingen lust. Jag vill lägga mej på soffan, glo på film, gå i ide, låtsas som om jag inte finns. 


Jag hatar att känna så här. Inte för att jag har krav på mej att prestera utan bara för att jag ogillar att att må dåligt. Jag är deppig. Låg. Blä.


Höjdpunkterna idag har varit Lilla N som om och om igen får mej att lé, skratta och känna mej älskad. Min älskade lilla unge. Min fantastiska lilla tjej. Vad livet skulle vara tråkigt utan dem. Mina barn. Mina små mini kroppar som ger mej så mycket varje dag. Hur sjutton kan jag vara deppig när jag har dem hos mej? När de är mina?


Nej nu är det dags att börja städa. Svärföräldrarna kommer snart. Ska på fest. Jag hoppas den blir kul. Jag hoppas jag blir rolig. Hoppas jag är en roligare matte och en roligare mamma i morgon.

Inga kommentarer: