Translate

torsdag 24 februari 2011

Skriver igen

Jag sitter och sliter med uppsatsen igen. Jag fastnar liksom i min egen text hela tiden. Att skriva är inte svårt, det svåra ligger i att ligga kvar på banan och inte bara formulera bra meningar. Hela tiden spårar jag ur min analys, och börjar beskriva i stället. Analysera och beskriva är två väldigt olika saker. I morgon är det tanken att jag ska skicka in texten till min handledare. Huuu, blir lite mörkrädd faktiskt. Nästa vecka är tanken att hela uppsatsen ska vara klar. Eller så klar att jag bara kan gå igenom hela och leta språkliga kullerbyttor. Det kommer bli nattarbete hela veckan. Samtidigt som jag tycker att det här är så himla kul längtar jag efter att vara klar nu. Att slippa ha den hängande över mej. Att jag har presterat klart det jag ska prestera. Att få lite mera tid åt mej själv, barnen, Marcelo och hundarna. Men jag lovar att jag i höst kommer titta tillbaka på uppsats skrivandet med kärlek och saknad. Drömmen är att en gång få börja forska på riktigt. Om ett ämne, vitt eller brett som skapar energi i min själ. Varför inte jaguarens påverkan på den ekologiska kretsloppet, eller om Butterfly effekten?

Inga kommentarer: