Translate

tisdag 8 februari 2011

Tidspress

Det börjar bli mycket runt mej nu. Många bollar att hålla i luften. Det är familjeliv, träningsliv, yrkesliv, politisktliv och studentliv att sy i hop utan att stressa, utan att komma efter. Bilen är på lagning. Elräkningen en chock. Eleverna sönderstressade för alla prov och barnen saknar sin mamma. Det spelar ingen roll hur jag vrider och vänder på sej, det blir inte riktigt så bra som jag tänkt mej. Hmmm, hur har jag tänkt mej då? Just nu längtar jag till sportlovet. Då ska jag sätta mej ner och plugga från morgon till kväll i tre dagar så att uppsatsen blir färdig! Sen ska jag ägna fyra dagar åt mina barn, mina hundar och åt min underbara sambo. Efter det hoppas jag kunna ta nya friska tag. Vara pigg och alert igen. Bara ha lite plugg kvar, spanskan som tar slut i juni. Så då kan jag ägna mej åt att jobba. Att vara mamma, att vara vara en bra matte, att vara jag.


Varje dag sitter jag över en halvtimme, timme på jobbet för att få ordning på allting. Varje vecka struntar jag i nån städning eller tvätt eller nåt annat måste, vilket resulterar i att mer jobb hänger över mej. Tiden räcker inte till riktigt. Jag prioriterar träning, barn och vila. Utan vila kraschar jag. Och det får INTE hända. Nä nu ska jag skriva vidare på uppsatsen. Sen ska jag göra en planering för att öka demokratin i vår lilla stad. Möte nästa vecka med arbetsgruppen och då ska ett förslag finnas.


Jo, just det, jag håller på att öva in nya moment med Bobbo inför sommarens freestyle säsong! Och Pluto tränas i lydnad. Efter mars får han starta i ettan. Det ser jag framemot!

Inga kommentarer: