Translate

onsdag 23 februari 2011

Magi

I dag hände något magiskt. Nästan overkligt. Otroligt. Jag är rörd, glad, lycklig och samtidigt alldeles lugn. Det var som om Buddah kom in i vårt hus och skänkte frid och magi i vårt hushåll. Som en ängel som flög förbi och välsignade vår familj. Jag har kommit till ett avslut. En ny början tar vid. Ett nytt år, ett nytt liv, en ny framtid. Jag kan krypa ur mitt ömsande skinn. Jag är fri nu att göra som jag vill. Jag är berörd. Jag är befriad. Min nya kostym klär jag på mej som jag vill. Inte som traditionen bär. Jag har makten. Jag har mitt liv. Och jag bestämmer från och med nu över mej. Allt det gamla tynger inte mej. Jag tog av ryggsäcken. Stenarna ligger på marken. Jag lättar. En ny era har börjat. Fröken Mägi - Magi utan prickarna över a, ska börja använda sin styrka nu. Jag ska bli den jag vill vara. Jag ska hitta min kropp. Hitta min längtan. Nu är punkten nådd. Nog är nog. Jag är där nu. Som jag har letat efter denna punkt. Lite rädd, men med höga förväntningar tar jag upp min punkt. Från och med nu kommer allt bli mycket jobbigare. Från och med nu kommer allt bli mycket underbarare.

Inga kommentarer: