Translate

lördag 19 juni 2010

Rojalistisk yra

Nu är det dags för bröllop! Kronprinsessan ska få sin prins och Sveriges blivande statschef är redo att förlänga det rojalistiska arvet. Själv är jag för en kungafamilj. Jag ser inget problem med demokratin eller vår kungafamilj. Hellre dem på tronen än någon pösmunk som ska leka president under en viss tid. Vi har ju problem redan nu med att väljarna ignorerar att rösta, varför ha ett val till? Skattepengarna kommer ändå att gå åt. Slotten ska hållas i ordning och representationen blir inte mindre, kanske bara mindre lyckosam. Kungen har under de senaste trettofem åren kanske gjort tre grodor. Sittande regering har gjort ett tiotal grodor de senaste fyra åren. Med en president vid rodret lär det inte bli mindre klavertramp. Nej ett stort HURRA för vår kronprinsessa. Hoppas hon en dag får bli drottning och att hennes först födda dotter också får bli det. Vad jag tycker om Daniel? Vet inte, lite stel och tråkig, intetsägande, men jag litar på att Victoria gör ett bra val. Hon verkar ha huvudet på skaft och är lagom försiktig med sina val. Vigseln ska jag se, sen firar vi med grillning!

Inga kommentarer: