Translate

onsdag 30 juni 2010

35 grader celsius!




I dag firade vi vårt sommarlov och årets hitintills varmaste dag nere vid sjön, bara jag och barnen. Det var bara Lilla N som inte ville vara ute och simma men vi andra simmade runt och stojade i vattnet och återigen slog det mej vilken fantastisk tur jag har som bor nära både skog och sjö. Precis som jag alltid drömt om. Det är sånna här stunder som är en lisa för själen. Då varvar jag ner och njuter av livet på riktigt, Vardagslyx. Jag vet inte vem jag ska tacka för att vi fick bosätta oss på den här platsen. Det var jag som hittade huset, Marcelo betalade det, pappa sa åt mej att gå ut på nätet och leta för att Martin ville att vi skulle köpa hans hus. Gudarna var vänliga den dagen. Vi har bra grannar, än så länge, ett fint hus, stor tomt sjön, skogen, gemenskapen, tystnaden, festplatsen......ja alla borde ha det så här bra. Tre hus är till salu just nu på samma gata. Pensionärer som inte orkar ta hand om hus längre och vill flytta till stan har satt sina stugor på försäljning. En sommarstuga, ett permanent hus och en tomt. Jag tycker nån med en son runt fem och nån dotter runt 2½ år ska nappa!

Nåväl efter ett par lata timmar vid vattnet började vi slita med tomten och nu har vi sått gräs där det är möjligt. Solen och värmen tog fullständigt kål på mej de sista timmarna så jag var tvungen att lägga mej ner en stund. Det tar på krafterna att slita tistlar och maskrosor! Nu får vi hålla tummarna att gräset tar sej!

Inga kommentarer: