Translate

lördag 26 juni 2010

Altan



Härom dagen var jag och min kusin på Jysk för att handla utemöbler till min altan. Det gick inte alls, men jag hittade gatukritor i allafall! På Rusta däremot hittade vi lite bord och stolar som gladde min plånbok och mitt sinne. Med på penningen fick jag då även med två solgula vilstolar. (Idag somnade jag i den ena.) Så igår efter att vi ätit färdigt midsommarmaten möblerade jag och Grace om vår altan och kastade stolarna som jag skämdes för och satte på nya svarta
duken. Det känns som vi fått ett helt nytt rum. Nu är det bara sidoväggar och tak som saknas.





En lekback som håller alla barnens leksaker i ordning på altan blev det också. Lätt för ungarna att städa blir det!


Poolen jag köpte till ungarna var trasig så den ska jag åka och byta i morgon när de öppnar igen.




Den gamla soffan och bordet fick en ny tuch när den nya duken kom på. Nu är det sidoväggarna och en fin gräsmatta bakom som kommer att bli kronan på verket.

Inga kommentarer: