Translate

fredag 4 juni 2010

Hundhår



På ett par timmar började Bobbo att fälla. Det var i måndags. I dag såg han förskräcklig ut. Helt hackig i pälsen. Så när ungarna somnade nu vid tio (jag vet.....men det är tidigt vi kan hålla på till halv tolv med Lilla N i veckorna, horribelt!) så tog jag ut Bobbo på gräsmattan och stålborsten. Det var knappt att jag trodde mina ögon när pälsen lossnade i drivor. Det var hur mycket som helst! Ett kilo lättare sprang han sedan runt och letade i godis i gräsmattan. Vilken skillnad på hund. Han blev jätte fin. Jag rös vid tanken på allt det där håret skulle ha hamnat på mitt vardagsrums golv.... Med en lite stiligare Bobbo ska vi i morgon ut och titta på hundutställning. Vi ska inte ställa ut, bara kolla på tollarna och lite andra roliga raser. Kanske leta efter en hundras som inte fäller till nästa gång. En kinesisk nakenhund eller varför inte en bolgnese?

Inga kommentarer: