Translate

onsdag 30 juni 2010

Dagen som varit


I dag är jag riktigt trött. Det har varit en ganska behaglig dag med massor av besök och jordgubbar. Jag skulle vilja gå och sova för natten redan nu, men då har jag nog två barn som protesterar.

Bobbo är uttråkad. Nu har han börjat jaga fåglar på tomten.....det är inte lätt att vara halt
och i vila. Min vän Kristin, djurprataren och helaren, var här och jag frågade henne om det var nån farlig skada. Självklart sa jag inte vart han har ont. Bara att hon skulle fråga Bobbo om det var det satt och känna om det var en allvarlig skada. Tio sekunder senare placerade hon en inflamation eller liknande i höger bakknä. Bobbo känner av det och är begränsad, men har inte lika ont som förut. Vad ska man säga? Hon prickade rätt. Han skriker om jag strechar knät, han har varit jätte illa för ett par dagar sedan men haltar inte längre. Jag avvaktar någon vecka sedan går jag till veterinär om han inte blir bättre. Lite inflammationshämmande gör nog susen i det läget.

Nu ska jag lägga mej i vilstolen och läsa lite, kanske somna till lite......



Inga kommentarer: