Translate

lördag 12 juni 2010

Ålders tecken

Jag hade aldrig trott det. Men sanningen är sån.
Jag har vägrat acceptera att det är så, men tyvärr, livet är så.

Jag har fått ålderstecken. Dessa fula märken på hela min kropp som vittnar om att jag börjar blir äldre. Leverfläckar, röda märken, bruna märken, slapp hud, ja ni vet. Och gör ni inte det, så kommer ni göra det så småning om, tyvärr!

Därför har jag fått pippi på att slita bort alla leverfläckar jag kan komma åt. Det började
under sista graviditeten då det blossade upp små utåtväxande leverfläckar på halsen. En tio femton stycken slet jag loss. Sen har det fortsatt, blivit en liten mani. Och idag tog jag en till på underarmen. De sprider sej som en löpeld över min kropp, och jag hatar dem. Men idag fick jag en av dem. Suddig liten prick, men där är den jäveln! HA!

Inga kommentarer: