Translate

onsdag 8 juli 2009

CHOKLAD ÄNTLIGEN!

Igår gick det inte längre. Jag höll på att förgås. Rent ut sagt jag kunde mörda, så igår gjorde jag det jag inte kan/får/bör göra. Jag bakade en kladdkaka. Den är så hiskligt god och lätt att göra, vilket man inte kan anklaga de flesta glutenfria recepten för att vara. Jag åt inte mycket. Jo mer än en bit blev det. Men inte hela för mej själv. Var tvungen att dämpa begäret. Hela natten och hela denna dag har jag fått betala priset. Hjärtklappnig, ont i huvudet, yr, massiv magsmärta och tungt att andas. Det är inte värt det. Det är inte det. Ändå försöker den onda lilla rösten locka mej till att synda igen. Fast nu är jag stark igen. Ett tag. Självklart hade jag gått upp ett halvt kilo i morse. Som sagt det är inte värt det. Skulle önska att jag kunde säga att jag motionerat bort kalorierna idag, men icke. Värken är för svår. Istället har jag kört freestyle(http://www.youtube.com/watch?v=t7ud3bTZFt4) med Bobbo och städat i carporten, eller bråtstället som det heter här hemma. Har även fått glädjande nyheter att de senaste proverna inte visar på att Lilla N har cystisk fibros. En rädsla jag har levt med sedan några månader tillbaka. Nu gäller det bara att hitta vad det är som är tokigt. Läkarens senaste teori är astma, men vi får se.
För ett tag sedan köpte jag naturmedecin som ska hjälpa mot mitt chokladbegär. De funkade så bra att jag slutade äta dem, men det är kanske dags att börja med dem igen. Så jag slipper detta hemska onda. För allt smör i Småland så tro inte att choklad begäret är stillat bara för mina TRE syndiga bitar, nej, nej, bara viljan är starkt att jag aldrig mer vill må så här igen. På gott och ont är jag nu allergisk mot det som ingen kropp behöver men är himelsk gott.

Ikväll blir det So you think you can dance igen.
Ska kolla upp olika gym till hösten.
Mitt hjärta sjunger, får kanske träffa Th i morgon!
I natt ska jag sova- efter att haft sex (bättre än choklad?).

Inga kommentarer: