Translate

torsdag 27 februari 2014

Tandläkaren

Som jag har skämts! För tio år sedan var det dags att börja ta tandsten på mej. Det har jag inte gjort. Som ett dåligt samvete har det gnagt ner mej sakta men säkert. Jag har ju lite rädsla för den där tandläkaren.... Åren har gått och med jämna mellanrum har jag ändå gått på kontroller och tandläkaren har sagt att jag måste gå till hygienist för att ta bort tandstenen. Värre och värre har det blivit. Fulare och fulare har jag blivit. Men kommer ni ihåg att jag lovade - lite snyggare- i nyårslöfte???? Nu är jag lite snyggare!!! I veckan gick jag äntligen och påbörjade tandstensborttagningen!
Finare tänder utan tandsten. Jag är så nöjd.
Men två besök till är ett måste för att få bort allt!
Två gånger till kommer jag få gå men redan nu är det världens resultat! Vilka snygga gaddar jag fått! Den där fula gul-dassiga sörjan jag hade över tänderna är borta. Tandköttet är slappt och dallrar när jag andas och jag spottar saliv mellan tänderna när jag pratar. Hygienisten jag var hos sa att det kommer bli bättre när alla bakterier försvinner. Så nu gurglar jag bakteriedödande medel (tack vare det håller jag nu på att bli frisk!) och jag borstar med en cool liten gul mellanrumstandborste. That´s my cup of tea! Massor av beröm fick jag också för jag var sååå duktig! Så en stor eloge till mej som gör det jag är rädd för och blir så himla mycket finare på köpet. När allt är klart är det dags för tandblekning och tandsmycke! Det är nåt jag velat det sista tio åren. Nu ska det bli av!

Inga kommentarer: