Translate

lördag 22 februari 2014

Syskonens uteritt

Sist mellersta dottern var med i stallet var det kallt. Hon hatar kyla. Hon försökte stå ut, men det gick sisådär. Efter det har hon vägrat. Det gick så långt att hon deklarerade för någon vecka sedan att hon inte gillar hästar längre. Kvar i minnet var den kalla dagen. Men lillasyster lockade med små killingar och igår hade hon inget val, det var dags att följa med ut igen. Efter att ha klappat någon minut på killingarna var det dags att ta in hästarna. Alla tre barnen skulle få rida ut i dagsljus. Det var länge sedan!
Bella först med Mårten och Carina efter. Att rida ut tillsammans
alla syskonen var det första gången de gjorde.
 Stora N fick som vanligt rida på Carina, Lilla N fick rida på superpigga Mårten och Mittimellan N fick testa Bella för första gången. Jag kan inte påstå att mina barn kan rida. Därför hade jag grimskaft till de två små, men ganska snabbt kunde jag hänga dem runt halsen på hästarna och de red själva. Så lyckliga de var! Hästarna på gården är verkligen supersnälla. En liten incident hände. Carina fick snöstyltor under ena hoven och kunde knappt gå. Då fick jag stanna henne och försöka ta bort den. Mårten kände att han var lite långt bakom och började trava i kapp samtidigt som Lilla N:s mössa åkte nerför ögonen. Hon blev livrädd. Annars är hon rätt bra på att trava nuförtiden. Precis innan hade hon fixat det helt själv när jag höll i Carina och sprang först, då kom de små efter och det gick jättebra. Men med mössan för ögonen blev hon jättearg och ledsen. Men förutom den lilla händelsen gick det oerhört bra att rida ut med tre hästar och tre ovana ryttare. Mittimellan N deklarerade superstolt att hon älskar hästar igen - när hon inte fryser!

Inga kommentarer: